Hírek
2011. December 07. 13:24, szerda |
Belföld
Forrás: Stop.hu/Autolabor.hu
Teszt: Renault Grand Scénic 1.6 dCi - Spórolni, de milyen áron? - VIDEÓ

Manapság sok "eco" és egyéb környezetbarátként feltüntetett autó szaladgál az utakon 5,0 liter alattinak ígért fogyasztással. Vajon a Scénic elég őszinte hozzánk a maga 4,4-esnek kikiáltott átlagával?
A Peugeot 5008 után ismét egy doboz formájú családi autóval ismerkedhettem, így egész jó összehasonlítási alapot kaptam, és még arra is rájöttem, hogy egy országon belül mennyire más tud lenni a gondolkodásmód. De miért és miben is?
Kezdjük a Scénic külsejénél. A szögletességet teljes mértékben igyekeztek mellőzni a formatervezők, mely tényleg jól sikerült. Ebben a kategóriában szemet gyönyörködtetőnek is nevezhetnénk, bár ebben nagy szerep jut a 17 collos kétszínű felniknek és a bumeráng formájú hátsó lámpáknak. Az agyonextrázott tesztautó konkrét felszereltségéről nem ejtenék túl sok szót, van itt minden: kanyarkövető bi-xenon, B-oszloptól minden ablakon elhúzható sötétítő roló, GPS, elektromosan behajló tükrök (melyek szerencsére nem minden nyitáskor, hanem csak gyújtás ráadásával nyílnak), satöbbi. Leginkább az értelmesen működő kulcs nélküli ajtónyitás-indítás tetszett, mert kényelmes és tényleg nem kell elővenni hozzá a "kulcsot": ha eltávolodunk az autótól pár méterre, azonnal zár, míg közeledésünkre nem, csak a kilincsek mögé rejtett infra érzékelők működésbe hozatalával nyit.
A beszállás minden alkalommal jó érzés, mert a beltér minősége lenyűgöző, tényleg nem lehet belekötni. Minden a helyén, az anyagválasztás ízléses, a színvilág felettébb szemet gyönyörködtető, egyszóval minőségi. Az összes ülés kényelmes, talán a hátul helyet foglaló hatodik és hetedik utas lábának lehet szűkös a tér, de az előrecsúsztatható középső sor ezen könnyen segíthet. Teljes kapacitását kihasználva is marad 208 liternyi hely a csomagoknak, ami borzalmasan kevés, viszont ebben a kategóriában a legjobbnak számító érték, és ha még hozzávesszük a több mint 90 liternyi rakodórekesz űrtartalmát (könyöklő, kesztyűtartó, padló alattiak, ajtózsebek...), akkor azért el lehet origamizni ezt-azt.
Praktikumból tehát nem szenved hiányt a Scénic. Tetszetős például az is, hogy a vezető- és utasülés közti multifunkciós könyöktámasz egy sínen tologatható előre-hátra, de még a tetején található, felnyitható, hatalmas rekeszt rejtő, párnázott, bőrhatású könyöklőt is lehet csúsztatni, így bárki könnyen megtalálja azt a pozíciót, melyből aztán karjának elmozdítása nélkül váltogathatja a francia gyártmányhoz képest jól kapcsolható hatsebességes kulisszát. Amire bizony gyakran szükség is lesz...
A tesztet tovább olvashatja az Autolabor.hu oldalon.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 07. 08:45, vasárnap | Belföld
Meteorológia: a Dunántúl északi tájain és az ország középső részében lehetnek a legjobbak a körülmények a holdfogyatkozás megfigy
2025. Szeptember 06. 09:15, szombat | Belföld
Szijjártó Péter: Magyarország azért vásárol orosz kőolajat, mert nincs más lehetősége
Magyarország azért vásárol nyíltan orosz kőolajat, mert nincsen más lehetősége, míg más európai országok azért vásárolnak titokban, kerülőúton orosz kőolajat, mert az olcsóbb
2025. Szeptember 06. 09:14, szombat | Belföld
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: az Adaptive Hussars 2025 gyakorlat demonstrálja azt a képességet, ahová a honvédség eljutott
2025. Szeptember 05. 07:59, péntek | Belföld
Szijjártó Péter elutasította lengyel kollégája, Radoslaw Sikorski újabb bírálatát
A magyar külügyminiszter szerint nem \"játszik más csapatban\"!