Hírek
2013. Május 26. 05:00, vasárnap |
Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség
Sávosan emelkedne a reklámadó

Megjelent a kormányportálon a reklámadó bevezetéséről szóló törvényjavaslat. A kormány törvényjavaslat végleges szövegéről a soron következő kormányülésen fog dönteni. Ezt követően történik meg a javaslat benyújtása az országgyűlésnek. Ennek megfelelően a jelenleg közzétett összegző javaslat csak az intézkedés lényegi elemeit tartalmazza. Az adó alanya a reklám közzétevője, azaz a rádiók, televíziók, újságok, internetes oldalak, közterületi hirdetési cégek.
A Nemzetgazdasági Minisztériumban készült munkapéldány alapján a reklámbevételtől függően, sávosan emelkedik az adó összege. 1 milliárd forint alatt nem kell adót fizetni, majd 1-5 milliárd forint között 1 százalék lenne a mértéke, 5-10 milliárd forint között 10, ennél magasabbra 20 százalék lenne. Az adó alapja a reklámból származó nettó árbevétel. Az adót több részletben kell majd befizetni. A nemzetgazdasági tárca szerint az intézkedés célja egyebek mellett a túlzottdeficit-eljárás alóli kikerülés. A törvényjavaslatról a következő kormányülésen döntenek. Ezután nyújtják be a végleges változatot a parlamentnek. Rogán Antal szerint az uniós terhek megszűnéséhez járulnának hozzá a milliárdos bevételű cégek. Hozzátette: a Fidesz-frakció egyetért a törekvéssel. Ismerve a reklámpiac méretét, szerinte ez maximum tízmilliárd forintos bevételt jelentene az államnak.
Közben a Nemzetgazdasági Minisztérium költségvetésért felelős helyettes államtitkára azt mondta, a reklámadóról szóló törvénytervezet elkészítése annak jele, hogy a kormány tettre kész a Magyarország ellen indított túlzottdeficit eljárás megszüntetése érdekében. Banai Péter Benő, a Duna Televízióban azt mondta, a kormány az első lépést is elegendőnek tartja, hogy az Európai Bizottság csökkentse magyarországi hiányprognózisát, de a kabinet készül arra, hogy a második és harmadik lépcsőt is meglépje, és ennek része, hogy készült egy tervezet a reklámadó bevezetéséről.
A Magyar Reklámszövetség illetékese nem tartja kizártnak, hogy a nagyobb médiacégek tulajdonosai megfontolják a kivonulást a reklámadó esetleges bevezetése után. Hivatal Péter, a szervezet médiaszektorért felelős alelnöke az InfoRádiónak úgy fogalmazott: egy kisebb mértékű adót talán még ki lehet gazdálkodni, de a magasabb mértékű, akár 20 százalékos, sávos terhet túl soknak tartja, mert azzal veszteségessé is válhatnak a cégek.
A magyar RTL Csoport megdöbbenéssel értesült a reklámadó tervéről - áll a társaság péntek este kiadott közleményében.Az adó egy teljes iparágat tesz tönkre, amely az elmúlt öt évben már így is bevételei felét elvesztette. A tervezet kifejezetten a televíziós iparágat lehetetleníti el, azon belül is a legnagyobb bevétellel rendelkező RTL Klubot érinti, hiszen az adó progresszivitása úgy van meghatározva, hogy az elsősorban társaságot hozza nehéz helyzetbe.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Szeptember 06. 09:15, szombat | Belföld
Szijjártó Péter: Magyarország azért vásárol orosz kőolajat, mert nincs más lehetősége
Magyarország azért vásárol nyíltan orosz kőolajat, mert nincsen más lehetősége, míg más európai országok azért vásárolnak titokban, kerülőúton orosz kőolajat, mert az olcsóbb
2025. Szeptember 06. 09:14, szombat | Belföld
Szalay-Bobrovniczky Kristóf: az Adaptive Hussars 2025 gyakorlat demonstrálja azt a képességet, ahová a honvédség eljutott
2025. Szeptember 05. 07:59, péntek | Belföld
Szijjártó Péter elutasította lengyel kollégája, Radoslaw Sikorski újabb bírálatát
A magyar külügyminiszter szerint nem \"játszik más csapatban\"!