Városlista
2025. szeptember 4, csütörtök - Rozália

Hírek

2013. Április 10. 12:52, szerda | Belföld
Forrás: mno.hu

Ömlenek a panaszok a közműcégekre

Ömlenek a panaszok a közműcégekre

Rengeteg hívás érkezik a rezsicsökkentési problémák miatt létrehozott zöldszámra: január óta több mint 3400-an kérték a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal segítségét. A szervezethez ezenkívül csak tavaly mintegy négyezer reklamáció érkezett, igaz, ezekből nem mind volt jogos. A fogyasztók viszont nem csupán itt, hanem az alapvető jogok biztosánál is panaszkodtak - számol be a Magyar Nemzet.

Meglehetősen sok panasz érkezett az elmúlt időszakban a közműszolgáltató cégekre a lakosság részéről. A Magyar Nemzet megkeresésére a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatalnál (MEKH) azt közölték, a januári 10 százalékos rezsicsökkentéssel kapcsolatos panaszok bejelentésére létrehozott zöldszámra eddig már 3408 hívás érkezett.

Mint a laphoz eljuttatott közlésből kiderült, a zöldszámon kezdetben azután érdeklődtek a legtöbben, hogy az árcsökkenés hogyan épül fel, illetve az hogyan jelenik meg a gáz-, a villany- és a távhőszámlán. Később a rezsicsökkentéssel nem érintett termékek, szolgáltatások területén várható változások után érdeklődtek. Ilyen a palackos gáz, hulladékszállítás, ivóvíz- és csatornaszolgáltatás, amelyek díja a kormány tervei szerint július 1-jétől ugyancsak csökkenni fog. A MEKH szerint azonban jelenleg legtöbben abban kérnek segítséget, hogy az egyes díjtételekben jelentkező árcsökkentést a konkrét számlájukon hogyan tudják követni. (A számlakép márciusban megváltozott, így azon kiemelt felületen fel kell tüntetniük a szolgáltatóknak, hogy a fogyasztók mennyit takarítottak meg az árcsökkentésnek köszönhetően, ugyanakkor a legtöbb cég ezt csak áprilistól jelzi.) Ezen kívül számos reklamáció érkezett a hivatalhoz a hulladékszállítás és az ivóvíz-szolgáltatás területén a szolgáltatók által korábban megvalósított áremelés mértéke miatt. A két szegmensben ez évtől már a MEKH szabhatja meg majd a díjakat, ám ez eddig a helyi önkormányzatok hatáskörébe tartozott.

Azonban a hivatalhoz nem csak a zöldszámon érkeztek panaszok. A MEKH közlése szerint a reklamációk száma évről évre növekszik, tavaly pedig csaknem négyezer panasz érkezett hozzájuk az energiaszolgáltatókkal kapcsolatban. Ezek döntő többségét lakossági fogyasztók küldték be. A panaszok több mint fele szerződésszegéssel volt kapcsolatos. A hivatal azonban felhívta a figyelmet arra, hogy ezek közül nem minden beadvány bizonyult jogosnak. 2008 és 2012 között ugyanis csupán a panaszok 37,5 százaléka volt jogos, miközben 62,5 százalékukat nem ítélte megalapozottnak a MEKH. Igaz, ez utóbbi szám azért is magas, mert sok reklamációt a felhasználó végül visszavont.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Szeptember 04. 07:38, csütörtök | Belföld

A kínai győzelem napján vett részt Szijjártó Péter

Magyarország egy olyan ország, amely nem a világ blokkosodásában, hanem egy globális együttműködésben érdekelt - mondta a külügyminiszter.

2025. Szeptember 03. 07:18, szerda | Belföld

Panyi Miklós: több ezer ügyfél jelentkezett egy nap alatt a fix 3 százalékos hitelre

A fix 3 százalékos hitel iránti érdeklődés óriási, a bankoknál egy nap alatt több ezer ügyfél jelentkezett - közölte a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára kedden a Facebook-oldalán.

2025. Szeptember 02. 07:15, kedd | Belföld

Szijjártó Péter: 2027 végéig elkészül a magyar-szerb kőolajvezeték magyarországi szakasza

Egész biztosan elkészül 2027 végéig a magyar-szerb kőolajvezeték magyarországi szakasza, ami komoly előrelépést jelent majd hazánk és az egész térség energiabiztonságának szempontjából -