Hírek
2013. Augusztus 12. 05:00, hétfő |
Belföld
Forrás: orientpress
Az asszony a márkák terén is ingatag

Hűségesnek bizonyultak a magyar férfiak -legalábbis a márkák tekintetében. A Grando online pláza legfrissebb felmérésében mindkét nem képviselőinek többsége úgy nyilatkozott, hogy nem cserélné le jól bevált márkáját csak azért, mert egy másik trendibb, divatosabb, szexibb. A mondás, mely szerint „az asszony ingatag” azonban ez esetben is igaz, hiszen a hölgyek közel 50 százaléka válaszolta azt, hogy hajlandó lenne túllépni a megszokott márkáján, ha népszerűbbet talál – ez az arány a férfiak esetében egy kicsit alacsonyabb.
A divathóbort az alacsonyabb végzettségűeket, vékonyabb pénztárcájúakat és a vidékieket érinti meg a leginkább, havi 70 ezer forintos bevétel alatt is fontos, hogy milyen az imidzse annak a terméknek, amit hordanak, használnak. Ezzel szemben a havi 300 ezer forint felett keresők több mint 60 százalékban ragaszkodnak a terméken látható logóhoz, még akkor is, ha már van annál divatosabb a piacon. Az online pláza felméréséből az is kiderül, hogy általánosságban mennyire márkahűek a magyar vásárlók. Nos, meglehetősen.
„A válaszadók 26 százaléka márkahűnek vallotta magát, 10 százalék pedig egyenesen márkafüggőnek – fedte fel Orova Balázs, a Grando.hu B2C üzletág-igazgatója. – Igaz, több mint 20 százalékuk úgy vallott, hogy egyáltalán nem kötődik semmilyen brandhez, 27 százalék hajlamos az ingadozásra, a maradék pedig arra húz, ahol éppen jó akciót lát.”
A Grando arra is kíváncsi volt, hogy vajon az ár, az akciók mennyire befolyásolják a magyar internetes vásárlókat. Érdekes, hogy - bár csak pár százalékkal -, de a nők az árérzékenyebbek. Leginkább a 70-100 ezer forint közötti keresetűek (nők, férfiak egyaránt) mondták azt, hogy lecserélnék márkájukat egy olcsóbbra, esetükben 5-ből 3-an nyilatkoztak így. Ahogyan nő az összeg, amiből a vásárlók havonta gazdálkodhatnak, úgy csökken az akciók vonzereje. A 300 ezer felett keresőknél a megkérdezettek kevesebb, mint felét érdekelte az ár, őket inkább a márka előnyei nyűgözik le. Alakul a tudatos vásárlói magatartás is, hiszen a Grando használói elsöprő többséggel inkább azt a brandet választanák, amelyet tesztelhetnek előtte, netán nyereményjáték is kapcsolódik hozzá.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Június 26. 07:21, csütörtök | Belföld
Ma tetőzik a kánikula, este hidegfront érkezik
Csütörtökön tetőzik a kánikula: az Alföld déli régiójában akár 38-39 Celsius-fokot is mutathatnak a hőmérők, majd este hidegfront érkezik záporokkal, zivatarokkal és nagy területen viharossá fokozódik a szél
2025. Június 26. 07:19, csütörtök | Belföld
Orbán Viktor: a NATO-csúcson csatát nyertünk
2025. Június 26. 06:00, csütörtök | Belföld
Országos tűzgyújtási tilalom lépett életbe
Az egész országot sújtó kánikula és tartós csapadékhiány miatt 2025. június 25-től hazánk teljes területén tűzgyújtási tilalom lép életbe.
2025. Június 25. 10:06, szerda | Belföld
Bejelentkezett az űrből a második magyar űrhajós
Kapu Tibor bejelentkezett a Dragon űrhajó fedélzetéről a kilövést követően, az űrhajós egyebek mellett azt mondta, 15 millió magyar emelte ma idáig.